Måndag.

Hejhej!
haha sjuuukt vad trött jag är! kom hem för ungefär en timme sen.. helt galet, men så kommer det vara varenda måndag hela våren.. men jaja :)

dagen började med att jag "försov" mej lite.. haha men ja orkade inte gå upp ur sängen :P trodde mamma skulle dampa ur, eftersom hon skulle hämta upp mig halv 9 (hon hade jobbat natt) och jag gick upp 8, var inte riktigt klar haha :P men hon kom inte förrän 10 över 9, eftersom hon var tvungen att jobba över, vilket gjorde att det inte spelat någon roll ifall jag gått upp vanlig tid eller inte :)
men iaf
jag kom till skolan ungefär 20 över 9, och då satt min klass i klampes klassrum på it-våningen, och såg på en film om svenskarnas alkoholvanor.. var helt okej, men sjukt vad pinsamma vissa människor är :P gör allt för att vara med på tv...
men jaja. sen fick vi en kvarts rast och sen var det några som pratade om deras alkohol-vanor och erfarenheter. det var en kille (gubbe) som växt upp med en alkoholiserad pappa, och senare blivit alkoholist själv senare i livet. och det var en tjej (kvinna) som pratade om sin uppväxt med en alkoholiserad pappa och om något ställe i uppsala som heter trappan dit ungdomar med alkohol-föräldrar kan gå.
och sen var det en tjej som gick på JB förra året, som berättade om sin familj, om sin alkoholiserade pappa och om hur det haft sönder hela familjen.
hela föreläsningen var hemskt, men det känns ändå som att sådant händer inte MIG, men det gör ju det, min farbror söp ihjäl sej 4 år innan jag föddes, men det känns inte om det har med mig att göra, för jag kände ju inte honom.

jaja, efter det så hade vi lunch och sedan jumpa på friskis. det var något pass som kallades core, jag var inte med eftersom jag är sjuk, och hade två danser på kvällen som jag inte fick missa. det såg inte så kul ut i alla fall...

vi fick sluta redan vid 2, och då gick jag ner på stan och träffade kaka, vi gick runt i stan och sen åt vi på BK, mums :D sen åkte vi till dansen, det var disco, och FYFAN vad kul det är!!! asså jag får ett stort leende på läpparna när jag dansar, för då känner jag mig lycklig, jag vet att jag inte är någon världstjärna, och aldrig kommer bli, jag är faktiskt riktigt dålig :P men ajg skiter i det, för det är så jääävla kul!!! hihi :D


efter discon så åkte jag tillbaka till stan, och det var dags för streetjazz, men vår lärare kunde inte komma tydligen så vi hade vikarie och dansade house i stället.. det var inte jättekul haha :P

sen hämtade pappa upp mig och vi åkte hem och åt födelsemiddag (pappa fyller 52 idag) och tårta. han skrapade också de 5 trisslotter han fick av mig, men vann inte ett öre haha! men han har ju tur i kärlek iaf ;) (mamma och pappa har varit gifta i 23 år).

haha och en rolig grej, innan klockan var ens halv 9 imorse, (jag var alltså inte ens sen än) så hade tre olika människor, som inte pratat med varann, hört av sig och frågat vart jag var någonstans, hahaha så folk VILL ha mig i skolan`? hihi då tycker jag ni ska sluta klaga på mina humörsvängningar och på att jag pratar för mycket :D

puss på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0