London

London-alltså, jag är jättenöjd! det blev massor av shopping i alla fall ;) ska skriva ner vad vi gjorde varje dag, kanske inte jätteintressant för er men jag vill komma ihåg :)

Söndag:
Vi gick upp galet tidigt, kl 5! Åt lite snabb frukost, klädde på mig och sminkade mig och sen kom taxin vid halv 6, haha inte roligt den tiden på morgonen ;)
väl på arlanda så köpte vi lite kaffe i väntan på flyget, allt var väldigt smidigt men det var ändå bra att vi var i god tid för det var kö. flygresan var jättetråkig, och jag som hatar att flyga (det är läskigt i början, måste hålla någons hand då, och sen galet tråkigt att bara sitta där) hade svårt att sova.
sen kom vi fram, tog tunnelbanan in till centrum och letade upp vårt hotell som låg i Bayswater. vi fick inte vårat rum förrän vid klockan 2 och vi var där vid 1 så vi lämnade väskorna i deras bagagerum och kollade sen områget.. bara ett par hundra meter från vårat hotell fanns en galleria som hade asbra affärer! hittade ett par skor som jag blev kär i men inte köpte, däremot köpte jag ett linne och en kofta inne på HM, och 5 par trosor inne på La Senza. Sen gick vi tillbaka till hotellet runt 5, packade upp lite och åt kinamat på kvällen. fick mitt första glas vin på restaurang någonsin. haha han frågade inte ens utan bara hällde upp x) i sverige skulle de aldrig hända utan att de fick se legg.

Måndag:
Vi gick upp rätt tidigt, ont i ryggen eftersom sängarna var stenhårda, och åt frukost på hotellet, det fanns bara rostat bröd med marmelad och till de kaffe eller juice.
Sen åkte vi tunnelbana till Baker street där  Madame Tussauds ligger, vi kom dit vid 10, men stog i kö i 1 timme och 45 minuter för att komma in.. de första 45 minutrarna utomhus i regn, haha kul! men det var ett kul museum, fick en bild med Zac Eforn, hihi kärlek :D


står nu på hedersplats på min byrå :D

efter detta så gick vi baker street ner mot oxford street, där alla de bra affärerna ligger. vi shoppade en del och tog oss sedan till Libertys för afternoon Tea.. helt okej antar jag men jag har aldrig fattat grejen med te.
på kvällen åt vi på en helt underbar italiensk restaurang där servitören var jättesöt...

Tisdag:
Vi gick upp rätt tidigt precis som på måndagen och åt frukost. sen så gick vi till tunnelbanan där jag och mamma åkte åt olika håll, hon skulle ut till ett sjukhus och hälsa på en gammal vän till henne som heter Miklos. de arbetade ihop lite när mamma höll på att ta sig läkarexamen och han arbetar nu som läkare i london.
jag åkte själv till oxford street igen och shoppade loss hihi :D
vid 3-tiden möttes jag och mamma upp på en starbucks och gick sedan till Harrods där vi tittade runt och köpte en hallonmarmelad till frukosten (den som de hade redan hade nog 0% frukt i sig) och sedan åkte vi till ett annat ställe där vi mötte upp Miklos för att äta middag, blev libanesiskt. säkert jättegott för de som gillar den maten, men det gör inte jag :P

Onsdag:
Den här dagen började vi i vårt eget område och tittade runt lite, sen åkte vi tillbaka till oxford street för jag ville gå tillbaka till några butiker och mamma skulle byta ett par byxor. sen så åt vi lunch på en pub (fish and chips) och åkte tillbaka till vårt område där jag köpte de skor jag hittade första dagen och sedan fick massage på ett ställe i gallerian.
sen gick vi till hotellet och vilade lite innan vi åkte till West end. vi åt lite förrätt på en restaurang och gick sedan till den gata vår musikal skulle gå. vi såg på Lejonkungen, helt otroligt bra gjort och sjukt bra skådespelare med galet bra röster.. svårt att förklara hur bra gjort allt var.



därefter åkte vi hem till hotellet och packade och sov.

Torsdag:
denna dag bestog av resande.. vi gick upp vid 8, åt frukost, packade de sista och checkade ut vid halv 10. tog tunnelbanan till Victoria där vi bytte till Gatwick Express som tog oss till Gatwick airport. där fikade vi och drack kaffe, handlade lite tax-free och sen gick vi till gaten där vi fick vänta och planet lyfte en timme sent. vi mellanlandade i riga, där vi skulle ha varit i 2 timmar, men nu bara hade 40 minuter på oss att ta oss genom säkerhetskontrollen och sedan köpa lite middag och gå på planet. 20 över 7 var vi hemma i sverige och pappa hämtade upp oss på flygplatsen :)




Shoppingen :


hehe stök.. har städat lite nu dock ;)



dåliga bilder, men båda paren har 12-13cm klack :)


mihih :)

totalt blev det 7 linnen, 2 jeans, 3 klänningar, 2 par skor, 2 clutchar, mjukisbyxor, shorts, 2 koftor, 5 trosor, 1 bh, plånbok och en massa olika krämer och shampon :D
hittade lite läder när jag kom hem oxå som jag glömt att jag har.. hihi min garderob börjar bli full snart :)

Kommentarer
Postat av: lisa

skitfina grejer skitfin klänning :O

2009-07-31 @ 22:52:53
Postat av: Pauline

Du kan anmäla dig till Platinas, det är en nybörjargrupp för 16 år och uppåt :)

2009-08-01 @ 08:13:02
URL: http://thepauline.blogg.se/
Postat av: lisa

älskar zac! (L)

2009-08-01 @ 15:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0