smile like you mean it

hej bloggen
ingen uppdatering igår, jag orkade inte + att jag sov mest när jag var hemma ..

idag hade vi klasskampen i min skola, alltså alla klasser tävla emot varandra i olika grenar. jag var med och spelade kubb, och det var nästan direkt på morgonen, och sen hade jag inget att göra på hela dagen.. på lunchen åkte jag, natta, jessica och julle ner på stan en sväng, och sen tillbaka till skolan, men då slutade vi precis.. kändes rätt fail att vi ens åkte tillbaka ..

åkte sen tillbaka till stan i alla fall, hittade ett par skor som jag blev lite kär i, finns på bianco och kostade inte så mycket heller. synd att de inte fanns i min storlek :( de som fanns va lite för små, så hälen stack ut.. varför ska jag ha så stora fötter för? -.-
jaja, köpte strumpbyxor och en mascara i alla fall och hittade ett par jeansleggings som jag kanske köpte imorn :) ska kolla igenom min ekonomi bara^^ hatar att de pengar man får knappt räcker, eller vadå knappt förresten, för de räcker inte alls! och då får jag ändå extra pengar av mina föräldrar ..köp två klädesplagg + fika lite och sen är du pank, kul! visserligen beror de ju på vad du köper, du kan få 20 st hm-linnen för 50 kr, eller ett par skor eller jeans, beror ju på vad man väljer. det jag inte fattar är varför man får så lite pengar. vi ungdomar behöver mer att leva på! det är skitsvårt att få ett jobb som man kan tjäna lite på om man är under 18, och eftersom vi går i skolan så kan vi ju inte arbeta dagtid, vilket gör att vi bara kan arbeta kväll och helg, varför ska vi behöva jobba så mycket? de vuxna är ju lediga då, ska vi behöva plugga heltid + jobba bara för att vi är unga? känns lite fel.

men nu kom jag lite of topic här hahah :P
när jag kom hem sen har jag legat ute på verandan i bikini, fick lite rand faktiskt, även fast jag bara låg i typ en halvtimme, för sen blev det plötsligt molnigt .. ska försöka plugga lite nu, och sen dra ut och springa

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0