Torsdag

Tjenixen!

superkall dag idag! fyfan..

imorse när jag åkte till skolan var det helt seriöst minusgrader.. inte okej! men fick skjuts i alla fall så de var ganska lugnt :)

vi hade engelska på förmiddagen, ska ha debatt om två veckor, så vi fick småträna lite idag och sen fick vi roller.. jag heter Lisa Jon och är VD för JM, och tycker att Sverige är ett jämställt land.. inte direkt den rollen jag ville ha, för jag är så sjukt trött på allt snack om jämställdhet! visst, kvinnor och män borde få lika betalt ifall de utför samma arbete, men kvinnor och män är olika, och kommer alltid vara. bara konstigt om kvinnor ska förväntas kunna göra samma arbete som män när vi inte har samma fysiska förmåga. det är precis som att förvänta sig att män ska lära sig föda barn.
hahah jag debatterar redan nu ;)

i alla fall så var det vegetariska världsdagen idag.. sen när firar man det? :S så maten i skolan var väl lite tveksam.. det är den iof alltid men idag.. njeeee.

och sen eftermiddagen var det idrott.. tänk er oss, spela rugby UTOMHUS i blåst, 2 plusgrader och regn.. underbart, eller? inte särskilt.
fattar inte varför vi ska vara ute.. läraren lär ju också frysa haha.. och sen ska vi in igen och skriva om lektionen.. och får 10 minuter att duscha och byta om? :S knas!

pics of today


hade jeans idag hoho


PUSSS, haha skickade den bilden till niclas.. dock kunde han inte öppna den :( men puss på dig i alla fall gubben <3


glad tjej på idrott!


glada bergakungar på idrott..


kall petter haha


man får ta de värme och vindskydd man får ;)

vi fick iallafall sluta vid 3 nån gång istället för halv 4, så då knallade jag hem, åt mellis och pratade med niclas i telefon (JAG SAKNAR HONOM!) och så hade skolfotona kommit.. kul att jag ser sur och konstig ut på klasskortet haha! jag log liksom på alla kort han tog, utom ETT, så väljer dom det.. aja, ser megaglad ut på porträttfotot iaf :P



nej men nu ska jag tagga till lite.. har dans klockan halv 7 :)

PUSS

Kommentarer
Postat av: lisa

du blev ju jättefin på porträttbilden!!

2009-10-01 @ 19:25:38
Postat av: frida

as fin bild ebba!!

2009-10-07 @ 17:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0