LedarCamp 09 - det bästa jag gjort!

hej allihopa!

har som sagt varit bortrest hela helgen, kom hem igår och var så sjukt trött haha!

I fredags så möttes alla deltagare från uppsala utanför scandic nord, och åkte sen buss till stockholm och plockade upp stockholmsgänger, vi skidåkare som var med är ju vana vid långa bussresor, så de var mjukisar eller leggings som gällde, medans andra körde på kortkort kjol och högklack haha! kontraster..

aja, vi åkte till nynäshamn och tog därifrån färjan över till gotland, mötte upp gottlänningarna och tog ännu en buss, till fårösund!
när vi var framme så fick vi våra rum och sen hade vi sammarbetsövningar, mitt lag SMEET (sofia, micke, ebba, elisabeth, tobbe) var sjukt bäst.. speciellt vår hejaramsa! men saker är ju alltid orättvisa så vi kom inte ens topp 3 hahah!

aja, på kvällen satt vi typ halvdäckade och fick höra på vad gottlänningarna gör på kvällar, välta kor, gräva gropar och klunsa till 100 var ett par grejer, något att testa hemma kanske? :P

på lördagen så hade vi föreläsning, spelade gutniska lekar och sen workshops, och på kvällen var det bankett, lite finklädd hade vi fått höra, alltså inte mjukisbyxor tänkte vi, men stockholmarna hade hört att de va klädkod.. så folk hade allt från jeans till typ balklänning :P
efter detta hade vi ett äkta lågstadiedisko med limbo, dansbingo och hela köret haha! sjukt klockrent!
sista planerade aktiviteten var att vi skulle ta bussen över till fårö och där lyssnade vi på en gubbe i mantel och luva som berättade spökhistorier (nu var klockan 12) och sen buss hem igen..
sen blev det nattbad för mig och micke, alla andra bangade, pussys! :P jawad och arda hängde med iaf och fotade.. kallt i havet iaf vid den här årstiden :P
senare blev det nattpromenad och lite mys :)

på söndagen skulle vi packa och städa på morgonen, sjukligt trött för sov bara 3 timmar natten till söndag, (har knarkad kaffe hela helgen :P) sen så körde vi undervattensrugby, goalball och lyssnade på ett föredrag, efter lunch ett till föredrag och sen började resan hem..

det här är det roligaste läger jag någonsin varit på, inte alla grejer vi gjorde (dock var de också sjukt kul :D) utan mer alla människor som var där, alla var så otroligt klockrena människor och jag är så grymt glad att jag åkte! åh :D kommer leva på den här helgen länge, hhihi kan knappt vänta till återträffen :D


haha söt anna på ditresan


poooojkar


sofia i dörren, susanna och elisabeth


syskonkärlek <3 (anna, har känt henne sen jag inte kunde gå, och våra familjer har alltid känt varande, hon är som en storasyster till mig)


bankett


bankett


floffare!


floffare!


lågstadiedisko ahhah


som sagt


anna, micke, jack, arda, sanna, jawad


nattbad


bussresa


hahah niklas


däck bland godis hahah

nej, men seriöst, den bästa helgen någonsin :D

PUSS

Kommentarer
Postat av: Miranda

Wow nattbad! :P Hände det nått i vattnet mellan er eller? ;)

2009-09-21 @ 23:11:31
Postat av: ebba

haha nej det gjorde det inte, inser du inte hur kallt det är i havet vid den här årstiden?

2009-09-22 @ 15:59:43
URL: http://ebbaslebbaa.blogg.se/
Postat av: Miranda

Okej:) jo kan tänka mig att det var iskallt men säkert uppfriskande. Vem var snyggast på campen då? Hihi

2009-09-22 @ 17:20:53
Postat av: ebba

jag vet inte riktigt.. vem är du ens? :S

2009-09-22 @ 17:59:58
URL: http://ebbaslebbaa.blogg.se/
Postat av: Miranda

Jag går i Vaksalaskolan

2009-09-23 @ 09:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0