HM´s Personal

På HM jobbar det en tjej som vid två tillfällen varit väldigt otrevlig mot mig, en av de gångerna var idag. Jag skulle prova lite olika klänningar på övervåningen (förra gången hände det längst ner) och när jag skulle gå in så var det ingen som jobbade där just då så jag hade ingen nummerlapp, och i omklädningsrummet hängde redan lite kläder.
När jag sedan var klar och gick ut ur provrummet så jobbade hon där, hon frågade efter min lapp och jag sa att jag inte hade någon. Då gick hon in i provrummet och när hon kom ut sa hon "Då antar jag att det här är dina också?" och höll upp de kläder som hängt i provrummet innan jag gick in. Jag förklarade trevligt att nej, det var inte mina kläder, för de hade jag med mig ut. Men hon trodde inte på mig utan var skitarg men tog till slut kläderna och gick iväg.

För det första, om jag säger trevligt att det inte är mina kläder + att jag redan håller massa klänningar i handen, VARFÖR skulle jag ljuga? Om jag planerat att hänga tillbaka en del, varför inte ta allt? Och för det andra, är det inte hennes jobb att vara trevlig mot kunderna och hänga tillbaka plagg? Jag har praoat i flera olika butiker och aldrig fått höra att jag ska be kunderna hänga tillbaka sina kläder. Självklart vill man att de gör det, men om de inte gör det så är det så.

Jag hatar otrevlig butikspersonal, speciellt när de inte har någon anledning att vara sura, och när det händer samma sak flera gånger. Om hon nu uppenbarligen inte gillar sitt jobb (och uppenbarligen inte är bra på det) så kan väl någon av alla andra tjejer i Uppsala få det istället. Finns säkert ett stort antal som är intresserade.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha helt rätt! ogillar sån personal ..

2010-04-26 @ 20:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0