Smuggeljakten

Idag på idrotten var vi ju väldigt illa informerade som jag sa imorse, men jag hade insett hur illa haha. Det var inte bara min klass som skulle vara i Gläntan, utan alla 2or skulle vara där. Dock var det max 10 pers ur varje klass. Känns att närvaron är bra eller?

Vi skulle köra en lek som heter Smuggeljakten. Det gick ut på att leta guld och silver i skogen, sälja det till en tjej som satt i antingen Canada eller USA (det gick en gräns emellan och där fanns gränspoliser som skulle ta ditt guld om de fick fatt i dig). Det lag som samlar mest guld och lyckas sälja det för mest pengar vann. Nämnde jag att man var tvungen att förhandla på engelska? Det låter jätteflummigt men det var faktiskt kul! Skönt att få springa runt i skogen och låtsas att man är 12 år igen.. Dock så kom mitt lag sist haha.

Efter att vi slutat (20 över 11) så åkte jag hem, i med lite lunch i magen och sen blev det jobb fram tills nu. Hann med att plugga en hel del Svenska också, det var nämligen inte särskilt mycket folk idag. Nu kan jag alla perioder i språkhistorien, samt datum och vad som hände under dessa perioder, i alla fall en del av det som hände.

Vi hörs sen gullegrisar, ska fixa med lite annat nu.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0